Sider

onsdag 7. november 2012

Nissedame

Jeg har vært på nissekurs i husflidslaget og her er altså mitt prosjekt så langt. Hodet, kropp, armer og ben er på plass og fyllt med kardet ull og fyllmasse. Det er vel egentlig ikke pent å vise frem en naken kropp, men slik ble det altså. Trodde det skulle bli en mann, men det ble altså en dame.

Nå står det igjen å lage klær og utstyr. Hun har også fått parykk som jeg har sydd av rester fra pelssau.
Parykken er festet og "håret" frisert etter beste evne. Hun skal nå få blondetruse, skjorte og stakk. Videre skal det toves tøfler og hun bør ha strømper og kanskje en jakke. Hun skal i alle fall bli ferdig å stå til pynt til jul.

2 kommentarer:

  1. Ååå for en utrolig flott nissemor :))
    Artig å lage slike ting selv. Gleder meg til å se hvordan hun blir seende ut med fine klær :)
    Ønsker deg en strålende dag

    SvarSlett
  2. For et herlig ansikt på ei herlig nissekone :)
    Gleder meg til å se henne helt ferdig! Ha en fin søndag :)

    Klem

    SvarSlett