Sider

mandag 3. juni 2013

Etterlysning

Etter å ha fått etterlysning av innlegg, har jeg nå tatt meg selv  nakken og skjerpet meg :-) :-)

Har hatt en periode hvor det ikke har vært så morsomt å gjøre håndarbeide, men nå er jeg litt i gang igjen.

Duken jeg startet på for en tid tilbake er nettopp vasket og ligger til "strekking".
Den ble ca 60 cm i diameter. Mønsteret er hentet fra Hjemmets heklebok nr. 4 som kom ut i 1980.

Kunststrikk er egentlig litt spennende, da man ikke ser resultatet før den strekkes ut. Jeg benyttet potetmel
for å stive, når den tørker blir den dermed enkel å stryke og vil holde seg pen lenge.

 
Ferdig strøket, stivet og klar til bruk:
 


4 kommentarer:

  1. Lekker duk! Jeg har aldri prøvd kunststrikk selv, men har noen duker i mitt eie som jeg liker godt.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen! Er enig i at kunststrikk ser flott ut, men for en jobb! Kjempefin duk :)

    SvarSlett
  3. Utrolig fin! Jeg er enig i at det er gøy med kunststrikk, men det er jammen lett å hoppe over en maske underveis. Tunga rett i munnen!
    Potetmel var et veldig godt tips!

    SvarSlett